Medior
12-16 uur p/w
Interim opdracht p/u
Alphen aan de Rijn

Controller Nieuwkomers (Alphen aan den Rijn)

Wat voor jou?

Deze vacature delen
De opdracht van programmateam nieuwkomers is het verzorgen van voldoende en goede opvangplekken voor zowel Oekraïense vluchtelingen als asielzoekers. Ook het organiseren van de bijkomende zorg, ondersteuning en begeleiding voor Oekraïense vluchtelingen behoort tot het takenpakket. De financiering van het team vindt plaats door het rijk, met verschillende financieringsbronnen voor Oekraïners en asielzoekers. Gemeente Alphen aan den Rijn geeft al enkele jaren succesvol invulling aan deze opdracht, waarbij op basis van een scherpe begroting wordt gewerkt. Omdat de basis goed staat, willen we graag een volgende stap zetten in het doorrekenen van verschillende toekomstscenario’s. Daarom zoekt het programmateam een tijdelijke controller.
Hier kun jij je in vinden
    Startdatum overeenkomst: (Uiterlijk) 01-06-2025
    Einddatum initiële overeenkomst: 6 maanden na startdatum
    Optie verlenging contract: Ja, 2 x 3 maanden
    Tarief: max € 99,00 per uur
    Deadline inschrijving: 07-05-2025

Functie omschrijving

Deze controller levert de volgende resultaten:

Financiële strategie voor de totale opgave
In overleg met collega’s neerzetten van een financiële strategie die de opvang op lange termijn rendabel houdt, waarbij ook de blik naar de toekomst gaat bij bijvoorbeeld mogelijk vertrek van een deel van de Oekraïense vluchtelingen. Maar bijvoorbeeld ook de kosten die gemaakt worden voor de opvang van asielzoekers en de zoektocht naar mogelijke financiële voordelen op basis van samenwerking binnen de organisatie.

Basis in beeld en doorrekenen scenario’s
Op basis van de gegevens die we hebben doorrekenen van verschillende scenario’s voor de toekomst als onderlegger voor de financiële strategie. Aan het einde van de opdracht levert de controller een helder bestand met de huidige stand van zaken op, en overzichten van de doorgerekende scenario’s.

Adviseren over financiële inrichting
Hoe kunnen we onze administratie zo inrichten dat meer inzicht in de kosten ontstaat. Daarbij is de rol van de controller om hierover mee te denken en de structuur voor een goede inrichting, in samenwerking met andere collega’s neer te zetten. Hiermee willen we ook na vertrek van de controller een goede basis creëren waarmee we structureel overzicht houden.

Aanspreekpunt financiën binnen team Nieuwkomers
De controller is degene die de leden van team Nieuwkomers benaderen voor financieel advies. De controller rekent businesscases door, is verantwoordelijk voor het aanvragen van transitiekostenvergoedingen, schrijft (mee aan) financiële paragrafen van collegevoorstellen, schakelt met de collega’s van financiën, levert input voor de reguliere financiële cycli en kent de deadlines daarvoor.

Wij bieden jou

Ben jij een ervaren zzp’er en klaar voor een nieuwe uitdaging? Dan is dit misschien wel iets voor jou!

En om van deze uitdaging een succes te maken, breng je het volgende mee:

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als financieel controller / adviseur binnen een gemeente in de afgelopen 5 jaar;

 

Naast je ervaring beschik je ook over de volgende competenties:

  • De controller is sterkt met cijfers, en kan deze simpel en overzichtelijk in beeld brengen. Je hebt ervaring met het adviseren van het bestuur en je bent communicatief sterk. Je bent een netwerker die gemakkelijk contact maakt. Je bent flexibel en kunt inspringen wanneer dat nodig is, zodat ook onder tijdsdruk stukken op tijd af zijn. Je bent in staat om vooruit te denken en de strategie uit te zetten en tegelijkertijd heb je oog voor de details en zorg je dat je werkt klopt.

 

Beschikbaar en enthousiast? Reageer dan direct!

Over nexum

Nexum Consult is een bloeiende onderneming die professionals detacheert en organisaties adviseert. Wij zijn gepassioneerd om opdrachtgevers te ontzorgen en te adviseren, terwijl we onze professionals een dynamische omgeving bieden waarin ze kunnen groeien en bijdragen aan hun persoonlijke ontwikkeling en erkenning.

Onze diensten richten zich op diverse gebieden, waaronder managementondersteuning, informatiemanagement, projectbeheersing, bedrijfsvoering, financiën en control, planning- en risicomanagement, en documentbeheer.

Soliciteren

CV & Motivatie (.docx/.doc/.pdf)

Wellicht ook interessant

32-36 uur p/w
Hybride

Documentbeheerder

De documentbeheerder (ook soms documentcontroller genoemd) levert een optimaal documentbeheer en de beschikbaarheid van noodzakelijke informatie. Documentbeheerder is in dit kader adviserend, controlerend, ondersteunend en dienstverlenend richting de medewerkers en draagt er zorg voor dat alle geleverde diensten/adviezen voldoen aan de gegeven interne kaders, de betreffende regelgeving van de organisatie en Archiefwet.
32-36 uur p/w
Hybride

Adviseur planningsmanagement

Jij bent die ervaren planner die wil blijven groeien en ontwikkelen en ervoor zorgt dat deadlines worden behaald. Analytisch sterk en het aanbrengen van structuur zijn steekwoorden die goed bij jou aansluiten. Jouw expertise is belangrijk vanaf het eerste prille idee tot en met de uitvoering daarvan. Je ontrafelt complexe materie in heldere analyses, structureert de opgave, plant de verschillende stappen en vervat deze in tijdsplanningen, netwerken en scenario-analyses; waarbij je rekening houdt met wet- en regelgeving en omgevingsaspecten.
Bespreekbaar uur p/w
Hybride

Planner diverse ZZP Opdrachten

Wij zijn opzoek naar meerdere interim Planners. Ben of kom jij binnenkort beschikbaar en opzoek naar een nieuwe uitdaging, wij komen graag in contact.