Senior
32 uur p/w
Interim opdracht p/u
Den Haag

Senior Projectmanager Vastgoed (RVB)

Wat voor jou?

Deze vacature delen
Voor de sectie Justitie & Veiligheid zoeken wij een senior projectmanager vastgoed. Binnen de sectie wordt gewerkt aan projecten zoals het Paleis van Justitie in Den Haag, de ontwikkeling van de Rechtbank in Maastricht of de koppeling van architectonische, stedenbouwkundige en energieambities in het Herman Gortercomplex in Utrecht. De komende jaren realiseert het Rijksvastgoedbedrijf veel grote renovatie- en verduurzamingsprojecten en werken we aan het Programma Vernieuwing Rechtbanken dat efficiency en verduurzaming beoogt.
Hier kun jij je in vinden
    Start overeenkomst: 06-05-2025
    Einddatum initiële overeenkomst: 05-05-2026
    Optie verlenging contract: Ja, 2 opties van elk max 12 maanden na afloop initiële opdracht
    Tarief: max € 144,00 per uur
    Deadline inschrijving: 28-04-2025

Functie omschrijving

Het Rijksvastgoedbedrijf (verder te noemen RVB) ontwikkelt de komende jaren de renovatie van het Paleis van Justitie in Den Haag. Een ontwerpteam is bezig met het Definitief Ontwerp en zal daarna het Technisch Ontwerp uitwerken tot en met bestek. Dit bestek dient als uitgangspunt voor de aanbesteding van het “Werk”, de uitvoering van de renovatie en vernieuwbouw van het Paleis van Justitie. Voorgaande gebeurt onder aansturing van een RVB-projectteam vanuit de directie Transacties & Projecten.

 

Opdrachtomschrijving

De senior projectmanager vastgoed binnen de Sectie Justitie & Veiligheid opereert als tijdelijke vervanging bij afwezigheid van de zittende Integraal Project Verantwoordelijke (IPV) en bij aanwezigheid van de IPV als diens rechterhand. De vervanging van de IPV zal geborgd moeten zijn vanaf mei t/m december 2025 en overige nog nader te bepalen perioden.

Als senior projectmanager werk je aan meerdere (deel)projecten en ben je multi-inzetbaar binnen het project. De senior projectmanager vastgoed werkt zelfstandig aan projecten. Dit doe je niet alleen maar in samenwerking met een team van professionals zoals het IPM-team en externe technische adviseurs.

Werkzaamheden worden te allen tijde afgestemd met de IPV en de RVB als opdrachtgever.

 

Jouw taken

Als plaatsvervangend senior projectmanager ben je verantwoordelijk voor de volgende taken:

  • aansturing van het IPM-team en het programmateam (PGT) t.b.v. het project Paleis van Justitie Den Haag;
  • eerste aanspreekpunt voor contractanten, met nadrukkelijk focus op het ontwerpteam;
  • sparringpartner voor de Paleispartners en haar gebruikers;
  • voorbereiden, voorzitten en actief participeren in meerdere interne en externe overleggen;
  • rapportage verantwoording in RVB-lijn;
  • voorbereiding van de besluitvorming in de stuurgroep;
  • borgen van een geslaagde opstartfase van het Technisch Ontwerp.

 

Als senior projectmanager/ rechterhand ben je verantwoordelijk voor de volgende taken:

  • afstemming en verantwoording richting IPV en het RVB als opdrachtgever;
  • totstandkoming van al het noodzakelijke dat nodig is voor een afgewogen besluitvorming ten behoeve van het gewenste projectresultaat;
  • interne kwaliteitsborging van het project;
  • overleg met betrokken interne en externe betrokken partijen.
  • inzicht, overzicht en acteren op risico’s en beheersmaatregelen;
  • opzetten en uitvoeren van planningsmanagement;
  • bijdragen aan (de voorbereiding van) de aanbesteding voor de realisatiefase in samenwerking met afdeling inkoop (denk aan o.a. marktconsultatie(s), bijdragen aan opzet en uitvoering van de prijsvorming.

Wij bieden jou

Een mooie kans voor een ervaren zzp’er die klaar is voor de volgende uitdaging!

En om deze uitdaging aan te gaan, heb je het volgende nodig:

  • De kandidaat beschikt minimaal over een HBO opleiding in de richting van bouwkunde en over minimaal academisch werk- en denkniveau op het gebied van bouwkunde en projectmanagement van vastgoedprojecten aangetoond door minimaal 7 jaar werkervaring in de aangeven richting
  • De kandidaat beschikt over minimaal 7 jaar werkervaring in de richting van projectmanagement van vastgoed projecten, waarbij ten minste sprake was van de onderstaande aspecten:
  • – Projectmanagement in een *complexe projectomgeving van een *publieke opdrachtgever;- Ervaring op het gebied van werken in een IPM-team.
    • Ervaring op het gebied van geïntegreerde contractvormen;
    • is de aangeboden kandidaat SCB getraind
    • heeft de aangeboden kandidaat ervaring op het gebied Prince2 Foundation en RELATICS.
    • heeft de aangeboden kandidaat ervaring op het gebied UAV-GC contract vormen
  • De kandidaat is in het bezit van een VCA-certificaat ‘Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden (VOL-VCA) en een geldig GPI certificaat of is bereid deze certificaten op eigen kosten te behalen binnen drie weken na startdatum opdracht. (dit dient op het CV te worden vermeld).

Naast je ervaring beschik je ook over de volgende competenties:

  • Je bent proactief, integer en kan goed samenwerken, plannen en organiseren. Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden, in de eerste plaats mondeling maar ook schriftelijk. Verder ben je resultaatgericht, accuraat en blijf je goed functioneren onder tijdsdruk. Je kan prioriteiten stellen en de grote lijn overzien.

 

Zie jij jezelf in deze rol? Dan horen we graag van je!

Over nexum

Nexum Consult is een bloeiende onderneming die professionals detacheert en organisaties adviseert. Wij zijn gepassioneerd om opdrachtgevers te ontzorgen en te adviseren, terwijl we onze professionals een dynamische omgeving bieden waarin ze kunnen groeien en bijdragen aan hun persoonlijke ontwikkeling en erkenning.

Onze diensten richten zich op diverse gebieden, waaronder managementondersteuning, informatiemanagement, projectbeheersing, bedrijfsvoering, financiën en control, planning- en risicomanagement, en documentbeheer.

Soliciteren

CV & Motivatie (.docx/.doc/.pdf)

Wellicht ook interessant

32-36 uur p/w
Hybride

Documentbeheerder

De documentbeheerder (ook soms documentcontroller genoemd) levert een optimaal documentbeheer en de beschikbaarheid van noodzakelijke informatie. Documentbeheerder is in dit kader adviserend, controlerend, ondersteunend en dienstverlenend richting de medewerkers en draagt er zorg voor dat alle geleverde diensten/adviezen voldoen aan de gegeven interne kaders, de betreffende regelgeving van de organisatie en Archiefwet.
32-36 uur p/w
Hybride

Adviseur projectbeheersing

Het meten, analyseren en voorspellen van projectdata, om daarmee projectinzichten te genereren in verschillende disciplines en processen. Als adviseur projectbeheersing bewaak je kwaliteit, budget en planning, en beïnvloed je besluitvorming zodat het project maximale waarde creëert. Ga jij de uitdaging aan bij Nexum Consult?
32-36 uur p/w
Hybride

Adviseur kwaliteitsmanagement

Als adviseur kwaliteitsmanagement adviseer je projecten en programma’s bij het opzetten van de projectorganisatie, inrichten van processen en organiseren van de kwaliteitsborging. Daarbij ligt je focus altijd op “best for project” en “best for program”.