Medior
32-36 uur p/w
Loondienst Nexum p/u
Hybride

Manager Projectbeheersing

Wat voor jou?

Deze vacature delen
Als Manager projectbeheersing geef je functioneel leiding aan een team van projectbeheersers. Je verbindt en coördineert tussen de specialisten in het projectbeheersingsteam op het gebied van GROTIK-factoren. Je bent daarmee een bruggenbouwer die bijdraagt aan de ontwikkeling van een sterker samenwerkend team door bij te dragen aan systematische beheersing, duidelijke rapportagestructuur én goede samenwerking.
Hier kun jij je in vinden

Functie omschrijving

De Manager Projectbeheersing is zowel toetsend (primair op het functioneren van het systeem en de interne processen van het project) als ondersteunend en is daarmee een belangrijke sparringpartner voor de andere kernrollen.

Hij stelt zich onafhankelijk op. Hij/zij overlegt en stemt af met alle betrokken in- en externe stakeholders/partijen die betrokken zijn bij de voorbereiding, realisering en oplevering van de projecten. De manager projectbeheersing doet dit om te komen tot een optimale beheersing van alle middelen en doelen van een project. De grotik-factoren zijn:

  • G – Geld: het totaal aan financiële middelen nodig om het project te financieren. draagt zorg voor kostenramingen, voortgangsrapportages en verantwoording geldstromen binnen projectteam en organisatie.
  • R – Risicobeheer: raagt zorg voor het risicomanagement proces, waarbij aansturing en begeleiding plaatsvindt richting risicomanager.
  • O – Organisatie: het totaal van personen, bedrijven, partijen en andere entiteiten die activiteiten kunnen ondernemen voor het project. De projectorganisatie wordt vaak in een governance beschrijving en organisatieschema duidelijk gemaakt waarbij de taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden zijn beschreven.
  • T: Tijd: het tijdsaspect (planning) van het project op zich en alle aspecten van tijd rond om het project. Draagt zorg voor het planning managementproces, waarbij aansturing en begeleiding plaatsvindt richting projectplanner.
  • I – Informatiebeheer: zorgt voor overzicht, inzicht en stuurinformatie. Is verantwoordelijk voor de documentbeheersing.
  • K – Kwaliteit: draagt zorg voor interne kwaliteitsborging. Dit vanuit kwaliteitsmanagementsysteem en interne audit agenda.

Wij bieden jou

Hou jij van uitdaging, ondernemerschap en avontuur dan kunnen wij dit bieden. Wij willen onze medewerkers inspireren en kennis delen. Hier investeren wij ook pro actief in. Wij staan voor:

  • Een bruisend nieuwe onderneming met veel (persoonlijke) kansen.
  • Mooie en uitdagende opdrachten bij toonaangevende organisaties
  • Salaris en/of bonusstructuur afhankelijk van persoonlijke wensen, werkervaring en inhoudelijke kennis.
  • Persoonlijke coaching (indien gewenst).
  • Gerichte opleidingen en training op maat.
  • Gezelligheid

Over nexum

Nexum Consult is een bloeiende onderneming die professionals detacheert en organisaties adviseert. Wij zijn gepassioneerd om opdrachtgevers te ontzorgen en te adviseren, terwijl we onze professionals een dynamische omgeving bieden waarin ze kunnen groeien en bijdragen aan hun persoonlijke ontwikkeling en erkenning.

Onze diensten richten zich op diverse gebieden, waaronder managementondersteuning, informatiemanagement, projectbeheersing, bedrijfsvoering, financiën en control, planning- en risicomanagement, en documentbeheer.

Soliciteren

CV & Motivatie (.docx/.doc/.pdf)

Wellicht ook interessant

Bespreekbaar uur p/w
Hybride

Manager projectbeheersing ZZP Opdrachten

Wij zijn opzoek naar meerdere interim adviseurs en/of managers projectbeheersing. Ben of kom jij binnenkort beschikbaar en opzoek naar een nieuwe uitdaging, wij komen graag in contact.
32-36 uur p/w
Hybride

Documentbeheerder

De documentbeheerder (ook soms documentcontroller genoemd) levert een optimaal documentbeheer en de beschikbaarheid van noodzakelijke informatie. Documentbeheerder is in dit kader adviserend, controlerend, ondersteunend en dienstverlenend richting de medewerkers en draagt er zorg voor dat alle geleverde diensten/adviezen voldoen aan de gegeven interne kaders, de betreffende regelgeving van de organisatie en Archiefwet.
32-36 uur p/w
Hybride

Adviseur planningsmanagement

Jij bent die ervaren planner die wil blijven groeien en ontwikkelen en ervoor zorgt dat deadlines worden behaald. Analytisch sterk en het aanbrengen van structuur zijn steekwoorden die goed bij jou aansluiten. Jouw expertise is belangrijk vanaf het eerste prille idee tot en met de uitvoering daarvan. Je ontrafelt complexe materie in heldere analyses, structureert de opgave, plant de verschillende stappen en vervat deze in tijdsplanningen, netwerken en scenario-analyses; waarbij je rekening houdt met wet- en regelgeving en omgevingsaspecten.